CCOO es concentra davant el gremi de bugaderies industrials per protestar pel bloqueig del conveni d’un sector vital

Els sindicats CCOO, UGT i CGT es concentraran el 10 de juny a les portes del gremi per tal d’exigir el desbloqueig de les negociacions del conveni sectorial de bugaderies industrials de Catalunya. Es tracta d’un conveni que va finalitzar la seva vigència el 31 de desembre del 2020, i que des d’aleshores, no compta amb un acord per a la seva renovació.

Aquesta no es la primera mobilització del sector per exigir un nou conveni. En la passada reunió de la Comissió Negociadora de l’1 de juny, ja vam realitzar una concentració de treballadores i treballadors, amb èxit de participació. Les mobilitzacions pretenen reivindicar la necessitat d’un nou conveni que garanteixi l’actualització salarial i la millora de les condicions de treball d’un sector fortament afectat per la pandèmia, però que s’ha demostrar essencial durant i després d’aquesta, en donar els seus treballadors i treballadores un servei eficient i imprescindible a hospitals, residències, hotels i restaurants, entre d’altres.

Des de CCOO reiterem que la patronal ha de tenir una actitud transigent i una voluntat negociadora real per tal de poder assolir un acord on reconeixem la importància del sector. Per aquests motius convoquem tots els treballadors i treballadores de les bugaderies industrials de Catalunya a sumar-se aquesta reivindicació, que tindrà lloc a les 10.30 h, davant del gremi, C/ de Floridablanca, 66, de Barcelona, en suport a la Comissió Negociadora del conveni.