CCOO de Catalunya denuncia que les empreses dels serveis de recollida de residus, neteja viària i activitats de mediambient de Barcelona no paguen el 6 % dels endarreriments, i fa una crida a la mobilització unitària

Des de CCOO de Catalunya denunciem que el passat mes d’abril es va subscriure un acord entre les plantilles i les empreses dels serveis de recollida de residus, neteja viària i activitats de mediambient de la ciutat de Barcelona, i que, passats escasos tres mesos, les empreses l’han incomplert.

Aquest acord corregia la situació que es vivia des del 2019, per la qual els treballadors i treballadores no havien tingut increments salarials. L’acord es va assolir gràcies a les mobilitzacions dels treballadors i treballadores amb una convocatòria de vaga pel mig, i el passat mes d’abril s’arribava a un acord entre les parts. Però les empreses ja l’han incomplert i no han pagat els endarreriments corresponents a l’any 2021 i que eren equivalents al 6 %, posant excuses com que l’ajuntament no paga. Aquestes excuses no ens serveixen als treballadors i treballadores, menys en un context d’important inflació i amb unes contractes que tot just s’han adjudicat, i que donen, per tant, temps de més per esdevenir rentables.

En aquest escenari, des de CCOO de Catalunya considerem que les empreses han abandonat l’acord del mes d’abril, i, per tant,  cal asseure’s a negociar un nou acord d’increment salarial que garanteixi el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores. I per això fem una crida al conjunt de forces sindicals amb representació a l’empresa a construir una estratègia de mobilització unitària per defensar les condicions econòmiques d’unes plantilles que porten des del 2019 amb un increment del 0,6 %. És el moment de treballar de manera unitària i compartida, i per això comencem una ronda de reunions amb la resta de delegats i delegades per teixir una estratègia comuna de mobilització.