CCOO convoca tres dies de vaga contra l’empresa CLD

L’aturada es fa per una equiparació social i salarial amb els treballadors i treballadores de recollida de residus del mateix municipi.

Els treballadors i treballadores que treballen als serveis de recollida selectiva i de mobles de la ciutat porten mesos de negociació del conveni amb l’empresa CLD, que és l’adjudicatària del servei, i davant del bloqueig de la negociació han decidit convocar vaga per als propers 16, 17 i 18 d’octubre.

Les reivindicacions de la plantilla són clares: volen l’equiparació salarial i social amb els treballadors i les treballadores dels serveis de recollida de residus i viària, uns treballadors i treballadores que realitzen unes tasques totalment homologables i que tenen unes condicions econòmiques gairebé un 30 % superiors, a més de diversos elements millors pel que fa a la jornada, com descans en dissabte, 35 hores, etc.

Des de CCOO som plenament conscients que no podem permetre que el plec de condicions surti amb uns salaris i amb unes condicions que estan sense revisar des de l’any 2021, i sabem que l’Ajuntament vol presentar el plec en els propers mesos. És per això que ara és el moment d’anar a la vaga. No permetrem que es continuï aprofundint en les diferències salarials i socials que existeixen entre dues licitacions que a la major part de municipis de la grandària de Santa Coloma de Gramenet es liciten en un sol contracte.

Des de fa anys que l’Ajuntament de Santa Coloma licita la major part de noves activitats de medi ambient al plec de recollida selectiva i de mobles, ja que és un plec amb salaris un 30 % per sota del de les activitats de recollida de residus i viària. No volem ser la mà d’obra barata dels serveis de medi ambient de la ciutat i que el consistori continuï licitant tots els serveis d’unes activitats homologables, on els salaris tenen un pes importantíssim sobre el total del contracte, en un contracte més barat econòmicament i amb una distribució de jornada pitjor. Per tot el que s’ha comentat anteriorment, els propers 16, 17 i 18 d’octubre anirem a la vaga.