Les jugadores de la Lliga F desconvoquen la vaga després d’arribar a un acord amb la patronal

L’acord consisteix en un salari mínim de 21.000€ per a la temporada 2023/24, de 22.500€ per a la 2024/25 i 23.500€ per a la 2025/26, que pot augmentar per variables com a actius comercials.

Després de les reunions mantingudes en la seu del Servei interconfederal de Mediació i Arbitratge (Fundació AVENC) entre el banc social de la negociació per a modificar i millorar el Conveni Col·lectiu per a les futbolistes de Primera Divisió, i la Lliga F, els sindicats volen comunicar el següent:

– S’ha aconseguit un acord entre patronal i sindicats per a la suspensió de la convocatòria de vaga prevista per a la segona jornada de lliga, prèvia consulta a les parts representades.

– L’acord consisteix en un salari mínim de 21.000€ per a la temporada 2023/24, de 22.500€per a la 2024/25 i 23.500€ per a la 2025/26. Aquests imports poden arribar a aconseguir els 23.000€ per a la temporada 2023/24, 25.000€ per a la 2024/25 i 28.000€ per a la 2025/26, sobre la base dels beneficis obtinguts pels actius comercials i altres fonts d’ingressos comercials propostes pels sindicats, com a partits disputats per una selecció de jugadores de primera divisió. La inclusió d’aquestes variables són fruit d’un esforç dels sindicats i les treballadores que han aconseguit incloure actius que repercuteixin en el salari d’aquestes.

– Cal recordar que, respecte a la parcialitat a diferència de quan es va signar el conveni en 2020, la categoria ara sí que és professional. Per tant, és una obvietat que en una lliga professional no pugui existir cap parcialitat. De fet, amb la legislació actual, seria econòmicament més costós pagar a les jugadores per hores que per un salari a temps complet.

– L’acord proposat en el dia d’ahir pels mediadors de l’AVENC (Sistema interconfederal de Mediació i Arbitratge) ha estat rebutjat en considerar-ho insuficient i que res té a veure amb el que aquestes treballadores representen per a aquest esport i les seves respectives empreses.

– El que avui es trasllada per la part sindical és l’acord pel que fa al salari mínim, causant principal de la vaga, el qual ha estat acceptat per les jugadores en un exercici de responsabilitat amb l@s aficionad@s i aquest esport.

– Aquest pas és el principi i només una part del conveni; ara toca treballar per a avançar en punts tan importants com maternitat, protocol d’assetjament, llista de compensació i altres que considerem igual d’importants per al correcte desenvolupament de l’activitat de les nostres futbolistes.