| La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO destaca que l’acord aconseguit reforçarà les oficines d’Estrangeria, millorarà l’atenció a la ciutadania i dignificarà les condicions laborals de milers d’empleades i empleats públics |
| CCOO i el Ministeri de Política Territorial i Memòria Democràtica han tancat un acord que permet desconvocar la vaga convocada en les oficines d’Estrangeria i en el conjunt de les delegacions i subdelegacions del Govern. El Ministeri ha incorporat els principals punts reivindicats pel sindicat, la qual cosa obre la porta a una millora històrica en les condicions laborals del personal. El sindicat subratlla que aquest acord “és fruit de més d’un any de mobilització sostinguda en les oficines d’Estrangeria, que des d’abril de 2025 han protagonitzat concentracions i vagues, demostrant una professionalitat exemplar malgrat les dificultats, les baixes retribucions i la sobrecàrrega estructural del servei”. Per al sindicat, les mobilitzacions han demostrat que la pressió organitzada dona resultats. “La vaga tenia un únic objectiu: millorar un servei públic essencial i garantir la retenció del talent dels qui treballen cada dia per a reduir els temps d’espera i oferir una atenció digna a la població estrangera”. CCOO destaca que aquest acord reforçarà les oficines d’Estrangeria, millorarà l’atenció a la ciutadania i dignificarà les condicions laborals de milers de treballadors i treballadores. El sindicat recorda que ha estat l’única organització que ha mantingut una defensa constant d’Estrangeria i de les delegacions i subdelegacions del Govern, malgrat crítiques infundades, i que la convocatòria de vaga ha demostrat ser l’eina necessària per a revertir anys d’abandó. Millores per a la plantilla Segons l’acord, 7.000 treballadors i treballadores de les delegacions i subdelegacions del Govern percebran, a partir de l’1 de juliol, una millora retributiva mensual superior al 10% de mitjana, aconseguint increments superiors al 18% en els nivells salarials més baixos. CCOO destaca que aquest acord constitueix una fita sense precedents en l’Administració General de l’Estat, ja que és la primera vegada que un organisme complet rep un increment retributiu mitjançant un sistema de productivitat per objectius, equiparant-se així a altres àmbits de l’AGE que ja comptaven amb aquest model des de fa anys. Per primera vegada, les oficines d’Estrangeria i les delegacions i subdelegacions del Govern podran situar-se en condicions retributives similars a les d’altres cossos i organismes. La Direcció General de l’Administració de l’Estat en el Territori va anunciar a més l’aprovació de noves resolucions per a ordenar la productivitat ordinària i regular el repartiment de gratificacions, garantint criteris objectius i transparents. L’acord inclou també el compromís d’abordar la revisió de la Relació de llocs de treball amb la finalitat de modernitzar les estructures territorials i reforçar l’atenció a la ciutadania en totes les dependències de delegacions i subdelegacions. Així mateix, s’estableixen millores significatives en els plans de formació, ampliant itineraris i modalitats en línia; l’extensió del treball a distància a col·lectius que fins ara no podien accedir a ell; i avenços en seguretat i salut laboral, especialment en l’avaluació de riscos. |
