Des de CCOO denunciem que el Cos de Mossos d’Esquadra vol fer servir el mecanisme de les hores de romanent, destinat a dispositius especials, per cobrir les mancances de personal en un esdeveniment privat com és la Fórmula 1

El Cos de Mossos d’Esquadra està tenint greus problemes per trobar personal per cobrir, el cap de setmana del 3 i 4 de juny, el Gran Premi de Fórmula 1 al Circuit de Catalunya, fins al punt que no és segur que es pugui cobrir aquesta prova amb els efectius suficients. L’opció que el cos ha escollit és la de convocar els treballadors i les treballadores en el que s’anomena hores de romanent, un mecanisme que consisteix a convocar als treballadors i treballadores en hores reservades dins del seu quadrant anual per cobrir serveis de rellevància.

Això està generant gran controvèrsia, perquè amb aquestes hores es pretén cobrir un esdeveniment esportiu organitzat per una entitat privada, que és la que hauria de fer-se càrrec del pagament de les hores extraordinàries de treball de la plantilla de mossos en col·laboració amb el Servei Català del Trànsit.

Des de CCOO denunciem que les hores de romanent, que afecten unitats com Trànsit, ARRO, Subsòl, Seguretat Ciutadana, Investigació, Informació, etc., s’haurien de sufragar com a hores extraordinàries. Les hores de romanent s’haurien de reservar exclusivament per donar servei a la ciutadania i no a una entitat privada.

Molts agents declinen treballar fins i tot cobrant hores extres el diumenge, que és l’únic dia del Gran Premi en el qual el cos ofereix cobrar hores extraordinàries. Però aquestes no es paguen igual que a la resta de cossos especials o policies locals. No val la pena treballar en condicions pèssimes sota les altes temperatures o sota la pluja pels diners que es paguen.

Des de CCOO, creiem del tot necessari que el Servei Català del Trànsit es faci càrrec del pagament i la convocatòria dels agents suficients per cobrir una prova esportiva que es preveu plena de gom a gom, i que adquireix unes dimensions d’afectació del trànsit sense precedents. L’afectació viària del cap de setmana en vies principals com l’AP-7, la C-35 o la C-17 es veurà greument afectada, i els efectius de trànsit són mínims per cobrir una prova d’aquesta magnitud.

L’especialitat de trànsit, que seria la més afectada de totes les implicades, és la que més problemes està tenint per aconseguir el personal necessari. Primer, perquè l’especialitat es troba sota mínims gràcies a la nefasta gestió exercida per la seva cúpula en els darrers anys i es pot córrer el risc que els agents que hi participin, ho facin en condicions laborals deplorables. La manca de material i de personal posen en greu risc el desenvolupament d’una prova que reuneix aficionats de tots els països del món i que requereixen serveis de seguretat que multipliquen per cent el nombre de serveis que de forma quotidiana es produirien.

Per aquesta raó, des de CCOO trobem que no és just per als ciutadans de Catalunya que es destinin les hores de romanent dels seus agents per cobrir un servei privat, en lloc de destinar-les a cobrir la manca de personal que es necessita per realitzar els serveis que necessita la ciutadania en especialitats tan sensibles com l’ARRO, Trànsit i Seguretat Ciutadana. El col·lectiu veu impotent com se l’utilitza amb intencionalitat privada en lloc de fer-ho per treballar pels ciutadans i ciutadanes de Catalunya.