Fem una crida a la vaga indefinida a l’empresa Bicing

Els sindicats  CCOO  i  CGT convoquem una vaga indefinida el pròxim dia 14 de novembre per  tal d’aconseguir  unes condicions salarials i socials justes que dignifiquin la professió i que garanteixin un servei de qualitat per a tota la ciutadania.

Fem una crida a totes les persones treballadores a unir-se a la vaga i a totes les concentracions que hi ha programades.

Després d’infructuoses negociacions del conveni d’empresa de Bicing,  en les quals l’empresa   s’ha tancat en banda a la majoria de les justes i raonades reivindicacions de les persones treballadores, aquestes  han dit prou i han decidit aturar indefinidament el servei de Bicing fins que l’empresa s’avingui a negociar de bona fe.

Un dels  punts que reivindica la part social rau en el dret legítim a reclamar un sou just que compensi l’encariment de la vida amb la pujada dels aliments, de les hipoteques, del transport, etc. i que faci que les treballadores i els treballadors puguin arribar a final de mes.  A més, la plantilla de Bicing també reivindica la recuperació del plus d’antiguitat,  una  millora de la quantia que es paga  per treballar els caps de setmana i els festius, i que es redueixin les hores de jornada per poder conciliar amb la família.

A banda de la intransigència de l’empresa davant les justes reivindicacions, la representació legal del treballadors i treballadores també vol responsabilitzar a l’Ajuntament de Barcelona per la manca de sensibilització i diàleg, que fa que les licitacions no recullin la realitat del sector i, per tant, perjudiquin  les condicions laborals. No és tolerable, per exemple, que en les licitacions hi hagi quantitats fixes de massa salarial per a deu anys que no prevegin cap pujada salarial.

Davant aquesta vergonyosa vulneració del dret legítim a reclamar unes condicions laborals justes, la plantilla de Bicing han decidit en assemblea i per unanimitat rebutjar la proposta finalista de l’empresa i autoritzar el comitè d’empresa (conformat per CCOO i CGT) a convocar una vaga indefinida. Una gran protesta que afecta més d’un centenar de persones treballadores  que amb professionalitat donen dia a dia un servei de qualitat a la ciutadania.

Vaga des del dimarts 14 de novembre a les 7 h hores del matí:

Concentracions:
– dimarts 14 de novembre a les 10’30 h a la plaça de Sant Jaume

– dimecres 15 de novembre a les 10’30 h a BSM (carrer Calàbria 66)

– dijous 16 de novembre a les 10’30 hores a la Plaça Sant Jaume.