CCOO valora positivament l’acord assolit en el conveni col·lectiu d’instal·lacions i serveis públics afectes l’activitat esportiva i de lleure de Catalunya

Es tracta d’un conveni a tres anys (2022-2024) amb uns increments salarials del 3%, 4 % i 3,5 % respectivament, amb clàusula de compensació i absorció reduïda al 50 % els dos primers anys i, sense clàusula el darrer any.

Després de gairebé un any i mig de negociació del conveni col·lectiu de treball de les empreses privades que gestionen equipaments i serveis públics afectes l’activitat esportiva i de lleure de Catalunya, els sindicats CCOO i UGT vam arribar a un acord parcial amb la patronal pel que fa al capítol dels increments salarials.

Durant aquest llarg període de negociacions els professionals del sector han hagut de patir el vergonyós atropellament per part de les patronals ACEGE i ACEGES al dret legítim a reclamar un sou just. Motiu pel qual els treballadors i treballadores del sector es van veure abocats a fer una aturada general el 24 de novembre de l’any passat. La primera gran protesta del sector que afectava més de 10.000 persones treballadores que reivindicaven unes condicions salarials dignes i que posés fi a l’explotació laboral que anaven arrossegant des de feia molts anys.

A pesar que la vaga del 24 de novembre es va convertir en la mobilització sindical més gran organitzada a la història de l’esport català, ambdues patronals no es van moure de la seva precària proposta salarial que passava per la congelació dels sous pel 2022 i una insuficient pujada pels anys 2023 i 2024, sense revisió salarial i aplicant al cent per cent la clàusula de compensació i absorció que feia que una part important del gruix dels treballadors i treballadores no veiessin un augment real dels seus salaris.

I no només això sinó que mesos més tard, i d’una manera irresponsable i barroera, ambdues patronals van fugir de la taula de negociació del conveni per, segons elles, haver perdut la legitimitat necessària per continuar negociant, deixant a la seva sort milers de treballadors i treballadores.

Gràcies a l’àgil i decidida intervenció dels sindicats per aconseguir uns nous interlocutors, es va aconseguir fer asseure a la taula de negociació les patronals Foment i Pimec.

Però davant el bloqueig de la patronal Pimec i la manca de decisió de Foment, les persones treballadores del sector, veient que no s’avançava, van tornar a convocar una de vaga, aquesta vegada de quinze dies (del 2 al 16 de maig).

Amb un darrer intent mediador del Departament de Treball i una nova proposta que preveia un conveni a tres anys, 2022-2024, amb uns increments salarials del 3 %, 4 % i 3,5 % respectivament, amb clàusula de compensació i absorció del 50 % els dos primers anys i, sense aplicació de la clàusula de compensació i absorció el darrer any de vigència del conveni, els sindicats CCOO i UGT i la Patronal Foment van signar un preacord que va ser ratificada per una àmplia majoria dels delegats i delegades en assemblea extraordinària el passat 28 d’abril.

CCOO valora positivament l’acord assolit i felicita els delegats i delegades i els afiliats i afiliades del nostre sindicat per l’esforç demostrat aquests mesos. Han sabut passar a l’ofensiva amb una mobilització permanent, perquè s’han adonat que sense pressionar al carrer i als centres de treball la negociació sembla que ja no funciona. La força i la unitat exhibida pels treballadors i treballadores ha permès recuperar part del salari que dignifica la seva professió i la voluntat de seguir amb la lluita que continuarà per millorar altres aspectes importants de les seves condicions laborals.