CCOO i UGT exigeixen al Govern garantir el compliment íntegre de l’Acord marc per a una Administració del segle XXI

Davant l’anunci de la pròrroga dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) de 2023 per part del president Pedro Sánchez, CCOO i UGT insten el Govern a traslladar al pròxim RDL, a més dels increments retributius, la resta de les mesures necessàries per a complir amb els compromisos adquirits en l’Acord marc, entre els quals es troben la jubilació parcial de personal funcionari i estatutari, l’adaptació de l’EBEP en matèria de permisos i vacances, la culminació de la classificació professional o la posada en marxa de les 35 hores en l’Administració General de l’Estat (AGE), entre altres matèries.

En aquest sentit, UGT i CCOO han traslladat un escrit al ministre Escrivà perquè convoqui la comissió de seguiment de l’Acord marc i poder així ratificar els seus compromisos amb les empleades i empleats públics.

La situació actual posa més en valor, si cap, l’Acord marc, un acord sindical signat l’octubre del 2022 només per CCOO i UGT i que, sens dubte, ha vingut a protegir el nostre salari davant possibles escenaris polítics com els actuals.