CCOO i UGT desconvoquem la vaga prevista del dia 2 al 16 de maig en el sector d’instal·lacions esportives i de lleure a Catalunya

Avui, divendres, dia 28, i amb caràcter d’urgència ens hem reunit els delegats i delegades de CCOO i UGT, i després d’un debat s’ha passat a votar la proposta mediadora que va fer-nos el Departament de Treball dijous passat. El resultat d’aquesta votació ha estat l’aprovació de la proposta per majoria de les delegades i delegats de CCOO i UGT.

El passat dia 20 els delegats i delegades van decidir que els sindicats CCOO i UGT convoquéssim una vaga de 15 dies (del 2 al 16 de maig ), que vam registrar formalment dilluns al matí. Arran d’aquesta convocatòria de vaga, dijous, dia 27, el Departament de Treball va citar les dues parts per intentar fer un darrer intent mediador quant al capítol salarial.

Finalment, i després d’una llarga negociació, la patronal Foment del Treball va acceptar la proposta mediadora del Departament de Treball. La part social vam demanar dur aquesta proposta a una assemblea extraordinària de delegats i delegades perquè la votessin democràticament l’endemà.

La proposta mediadora consisteix en uns increments salarials al conveni a tres anys d’un 3 % el 2022, un 4 % al 2023 i un 3,5 % al 2024, els dos primera anys amb la clàusula de compensació i absorció al 50 %, i el 2024 sense l’esmentada clàusula. A més el contracte fix discontinu, regulat en l’article 16 de l’Estatut dels treballadors, es podrà celebrar a temps parcial. A banda, les condicions pactades en aquest conveni, inclosa la compensació i absorció, estaran vigents durant els anys previstos en el mateix conveni i seran objecte de negociació en el proper.

Des d’ambdós sindicats agraïm la participació i la determinació de les persones treballadores que van participar en la vaga del mes de novembre, en les concentracions i assemblees, ja que, sense aquest suport no s’hagués arribat a un acord. La patronal, sense aquesta pressió, mai no hauria acceptat apujar els salaris als professionals de les instal·lacions esportives i de lleure de Catalunya.