CCOO i UGT demanden una reunió urgent al ministre Escrivá per a culminar aspectes pendents de l’Acord marc

L’Àrea Publica de CCOO juntament amb UGT instem el ministre de Funció Pública a avançar en els assumptes pendents recollits en l’Acord marc per a una Administració del segle XXI.

L’Àrea Pública de CCOO i UGT Serveis Públics, signants de l’Acord marc per a una Administració del segle XXI, insten a José Luis Escrivá, ministre de Funció Pública, a reprendre immediatament l’agenda en matèria de funció pública i transformació digital, temes específics recollits en l’Acord marc i en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència compromès pel Govern amb la Unió Europea.

Tots dos sindicats insisteixen en la urgència de la convocatòria de la comissió de seguiment de l’Acord per a abordar, més enllà dels aspectes retributius, importants qüestions pactades com la jubilació parcial per al personal funcionari i estatutari, el caràcter de mínims dels permisos i vacances, la carrera professional, la implantació de les 35 hores i el teletreball en l’àmbit de l’Administració de l’Estat, que té un impacte també en l’administració local i altres àmbits, així com la implantació del grup B i l’adaptació del Marc Espanyol al Marc Europeu de les qualificacions del nou quadre de classificació professional, entre altres matèries.

De la mateixa manera, UGT i CCOO incideixen en què, de manera immediata, es convoqui la comissió de seguiment del pla de xoc per a agilitzar la resolució dels processos d’estabilització, així com la necessitat de seguir en la senda de recuperació d’ocupació pública i el rejoveniment de les plantilles per a donar resposta a la greu situació d’envelliment d’aquestes, reivindicacions històriques de tots dos sindicats.

La culminació de l’Acord marc resulta imprescindible per al reconeixement i professionalitat de les empleades i empleats públics, així com per al correcte funcionament dels serveis públics del nostre país.