Vaga a RENFE els dies 16 i 19 de febrer per falta de personal a Rodalies de Catalunya

Els sindicats UGT i CCOO convoquem vaga al Grup RENFE els dies 16 i 19 de febrer, de 7 a 9 hores i de 15 a 17 hores, després de reclamar reiteradament la necessitat imperant de personal a Rodalies de Catalunya.

El Grup RENFE ha anat descapitalitzant de personal el servei de comercial a Catalunya en els darrers anys de manera desproporcionadament inversa al nombre de viatgers i d’incidències que patim a Rodalies.

La manca d’interventors als trens, de personal a les estacions i, sobretot, al Centre de Gestió de Rodalies de Catalunya ha provocat un greu empitjorament en la qualitat del servei que s’ofereix a la ciutadania. Aquest darrer és un centre estratègic en la coordinació i la resolució d’incidències a la xarxa ferroviària, sent Catalunya el lloc amb més nombre d’incidències que hi ha a l’Estat espanyol, amb xifres set vegades superiors a les de la segona comunitat en nombre de casos, i on proporcionalment menys personal les atenen.

Des de les seccions sindicals de la UGT i CCOO a Renfe considerem que s’han d’assolir solucions importants i ràpides per esmenar aquestes greus carències de personal que afecten directament la ciutadania per la manca de resposta al servei de Rodalies de Catalunya.
Així mateix, proposem les mateixes aturades als serveis comercials de Renfe Alta Velocitat, Llarga Distància i Trens Internacionals, i reivindiquem més mesures de conciliació per als treballadors i treballadores, així com les condicions laborals dels interventors internacionals, encara no concretades per part de l’empresa des de ja fa mesos.