Informe balanç al 12è Congrés de CCOO de Catalunya

Presentem aquest informe balanç al 12è Congrés de la CONC com un exercici continu de rendició de comptes davant l’afiliació. Aquesta és una cultura que s’ha d’entendre com un dels valors més preuats de la nostra organització en el marc de la construcció col·lectiva de la nostra posició davant dels reptes que tenim com a primera força sindical del país. És una deliberació col·lectiva que no només es dona en els processos congressuals, sinó també en el decurs dels quatre anys de mandat sindical. Per tant no es podrà entendre aquest informe sense la suma de tots els informes que s’han debatut i s’han aprovat en els consells nacionals, que és el màxim òrgan de direcció entre congressos.

L’estructura d’aquest informe pretén passar comptes sobre els aspectes nuclears que aquests anys han protagonitzat l’activitat del sindicat, sense entrar en un balanç de tasques vinculades a diferents àmbits de responsabilitats i estructures de la Confederació, les quals hem decidit reflectir a la memòria d’activitat.

La seva construcció ha estat col·lectiva, amb la participació de totes les secretaries de la Comissió Executiva de la CONC, i compta, així mateix, amb alguns aspectes concrets que han aportat les organitzacions confederades. Aquest informe també vol complementar els balanços que s’han aprovat en tot el procés congressual a diferents nivells, ja que el treball és un tot que permet construir el conjunt de les Comissions Obreres i els seus objectius de treball.