El sector del metall de la província de Tarragona es mobilitza per exigir el desbloqueig de la negociació del conveni sectorial

Davant la situació d’estancament de les negociacions del Conveni del metall de Tarragona per l’actitud de la patronal APEMTA, que planteja una proposta insuficient i inassumible, CCOO d’Indústria i l’MCA-UGT de Catalunya han acordat iniciar un procés de mobilització que acompanyarà la mesa de negociació per exigir a la patronal un canvi d’actitud que permeti avançar en la consecució d’un conveni en consonància amb el context econòmic i industrial actual en els sectors metal·lúrgics.

Aquest procés de mobilització s’obrirà aquest dijous, 16 de juny, amb una concentració conjunta de delegats i delegades del sector del metall de la província, a les 12.30 hores, davant la seu de la patronal APEMTA (av. de Roma, 7, Tarragona), en la qual reivindicaran que es desbloquegi la negociació. Prèviament a la concentració, els delegats i delegades participaran en les respectives assemblees informatives convocades per cada sindicat.

CCOO i UGT manifesten el seu malestar per la posició patronal, que aboca el sector al conflicte, amb una proposta clarament insuficient en matèria salarial, d’igualtat, permisos i jornada, i absolutament inassumible en la proposta que fan sobre flexibilitat i la que insinuen sobre antiguitat. Per als sindicats, en un moment en què els indicadors macroeconòmics sectorials són clarament positius, cal que el conveni faci un salt qualitatiu i traslladi aquesta millora a les condicions del treball dels metal·lúrgics i metal·lúrgiques de la província.