CCOO, contra la privatització de la sanitat a les Terres de l’Ebre

Fragmentació de l’Institut Català de la Salut (ICS)

La Federació de Sanitat de CCOO de les Terres de l’Ebre alerta de les declaracions que va fer el dia 16 d’abril, al Consell de Salut de la Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre, el secretari de Participació del Departament de Salut de la Generalitat, el Sr. Francesc Sancho, sobre la intenció del Govern de crear un nou ens al territori per gestionar la sanitat pública.

Sense tenir una proposta formal sobre el que es proposa i, per tant, sense poder fer-ne una valoració acurada sobre la qüestió, el sindicat CCOO de les Terres de l’Ebre manifesta:

– Igual que ens hem oposat a Lleida a la creació del consorci, a les Terres de I’Ebre ens oposem a la constitució de nous ens i organismes que I’únic que fan és incrementar els càrrecs directius i destinar més recursos a estructura no assistencial en detriment de I’atenció a la ciutadania.

– Ens oposem a la fragmentació de l’lnstitut Català de la Salut (ICS), amb la intenció de fer-Io desaparèixer per dissolució. L’ICS és patrimoni de tot el país, i aquest patrimoni s’ha de salvaguardar com a base d’un Sistema Nacional de Salut potent, universal, gratuït i accessible a tota la població. Per tant, qualsevol canvi en la naturalesa jurídica de I’ens públic ha de passar pel control parlamentari, que és on radica la sobirania popular. No té cap sentit que, un cop el Parlament s ‘ha manifestat en contra del consorci Ileidatà, ara s’intenti crear una nova figura jurídica al nostre territori.

– Ens oposem a I’entrada de capital privat en la gestió de la sanitat pública. Si el capital privat vol gestionar serveis sanitaris té tot el dret de fer-ho, però no amb els clients captius del Sistema Nacional de Salut.

– Estem a favor de millorar I’eficiència del sistema sanitari públic i de la col•laboració entre els diferents proveïdors; el marc jurídic actual ja disposa d’eines per a avançar en aquest camí.

Si un dia el Govern presenta formalment la seva proposta, en farem les valoracions més detallades, presentarem les al•legacions que considerem i instarem als grups parlamentaris perquè es posicionin.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 d’abril de 2015