CCOO convoca 10 dies de vaga a Elecnor Tarragona contra les constants amenaces de la direcció de fer trasllats i retallar condicions laborals

Els treballadors i les treballadores de l’empresa Elecnor Tarragona es troben en conflicte amb la direcció a causa del xantatge continu al qual estan sotmesos per l’amenaça constant d’aquesta de traslladar treballadors a altres països si no accepten un seguit de retallades en les condicions de treball. Aquestes retallades anirien des de reduccions copioses de salari i increments de jornada fins l’incompliment del Conveni Col·lectiu del Metall de Tarragona, entre d’altres.

Els delegats de CCOO a Elecnor Tarragona han intentat negociar amb propostes que recollien esforços importants per als treballadors amb l’objectiu d’aconseguir garanties d’ocupació, evitar els acomiadaments encoberts i la fi de les amenaces de la direcció. L’actitud prepotent d’aquesta de no agafar el compromís de cap garantia ha fet impossible resoldre el conflicte amb un acord.

Aquest fet ha provocat que CCOO hagi decidit convocar diverses jornades de vaga en el centre de treball d’Elecnor Tarragona els dies 15, 19, 24, 26 i 29 de setembre, i 1, 2, 3, 6 i 7 d’octubre.

La Federació de CCOO d’Indústria de Catalunya ha fet una crida als treballadors i treballadores del sector del manteniment i distribució d’Endesa perquè se solidaritzin i donin suport, en la mesura de les seves possibilitats, a la vaga convocada pels seus companys d’Elecnor.

CCOO recorda que el dret de vaga és un dret fonamental recollit a la Constitució espanyola i no pot ser vulnerat per la direcció de l’empresa substituint els treballadors en vaga per altres treballadors de la mateixa o d’altres empreses.

CCOO demana que si alguna de les direccions de les empreses dóna instruccions a treballadors d’altres zones perquè realitzin les feines de la zona d’Elecnor Tarragona, aquests es neguin a realitzar-les per  no vulnerar el dret de vaga dels seus companys. Si es dóna aquesta circumstància es demana que s’informi d’immediat al comitè d’empresa perquè des de CCOO d’Indústria es puguin emprendre les accions legals oportunes.