La representació sindical d’ANAV es reuneix amb el conseller Felip Puig

Una representació de CCOO i UGT de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs es va reunir aquest dimecres amb el conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, per exposar-li el conflicte en què es troben immersos els treballadors i treballadores d’ANAV a causa de l’actitud intransigent i de bloqueig a la negociació que manté la direcció d’Endesa/Enel. Els delegats de CCOO van explicar al conseller que la part social ha intentat posar propostes sobre la taula per desbloquejar la situació i el conflicte, com la retirada de la ultraactivitat, però l’elèctrica es manté inamovible en els seus plantejaments.

També van comentar-li la seva preocupació davant les propostes de l’empresa, que posen en risc l’explotació segura, fiable i respectuosa amb el medi ambient de les centrals nuclears catalanes, i el seu malestar per la passivitat demostrada pel CSN sobre aquest tema.

El conseller els va transmetre la seva preocupació davant d’aquest fets i es va comprometre a contactar amb l’empresa, el CSN i amb la Secretaria d’Estat d’Energia per intentar mediar entre les parts i aclarir la situació, i a tornar a reunir-se amb la representació sindical d’ANAV a finals d’agost per explicar-los els fruits d’aquests contactes.