CCOO alerta que l’ERO de GES posa en perill la viabilitat futura de l’empresa

CCOO d’Indústria considera que el reajustament organitzatiu que vol imposar el grup d’empreses GES (Global Energy Services, SIEMSA Industria i SIEMSA Control y Sistemas), que planteja un ERO per extingir 627 llocs de treball a tot l’Estat, dels quals una cinquantena serien dels centres de treball que té a Tarragona, posa en perill la viabilitat futura de l’empresa. CCOO considera injustificades les raons que addueix la direcció del grup per retallar un 25% de la plantilla a tot l’Estat i exigeix que es defineixi un pla industrial de futur sobre el qual poder construir una alternativa.

El grup GES té tres centres de treball a Tarragona, que ocupen en global 327 treballadors. L’expedient que planteja el grup afectaria 26 treballadors a SIEMSA Industria, 13 a SIEMSA Control y Sistema i 7 a Global Energy Services, situant aquesta província com la segona més afectada, després de Bizkaia.

CCOO d’Indústria considera que aquesta retallada de plantilles és desproporcionada i denuncia que fins a un parell de setmanes abans de presentar l’expedient, el grup continuava contractant personal, cosa incompatible si s’addueix un excés del 25% de la plantilla global. A això cal afegir l’elevat nombre d’hores extraordinàries que realitza el sector, només a Tarragona durant el 2013 cada treballador va fer una mitjana de 260 hores extres.

Enllaç a la notícia estatal