Es presenta el ChemMed Tarragona, el clúster de la indústria química de Tarragona

El Palau Firal i de Congressos de Tarragona va acollir, divendres passat, l’acte de presentació del ChemMed Tarragona – Clúster Químic del Mediterrani, un projecte que neix com a resultat de l’aliança de tots els agents del sector químic del territori i el port de Tarragona, amb l’objectiu de consolidar i fer més competitiu el sector, atreure noves inversions de les cases matrius i guanyar projecció internacional. Els secretaris generals de CCOO d’Indústria estatal, Agustín Martín, de Catalunya, Javier Pacheco, i de Tarragona, Vicente Moya, i el secretari general de CCOO de Tarragona, Jaume Pros, van assistir a la presentació.

El ChemMed Tarragona està integrat per la patronal química de Tarragona (AEQT), l’Autoritat Portuària de Tarragona, l’Associació d’Empreses de Serveis de Tarragona (AEST), l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), la Universitat Rovira i Virgili, els sindicats CCOO i UGT, el Patronat del Centre Tecnològic de la Química de Catalunya i l’Associació Pol de Coneixement Catalunya Sud. A més a més, ha rebut un ampli suport per part de les diferents institucions, empreses, cambres de comerç i agents socials del territori.

En l’acte de presentació del clúster de la indústria química de Tarragona es van destacar dos aspectes en els quals caldrà incidir davant de l’Administració per tal d’aconseguir els seus objectius: l’alt preu de l’energia i l’aposta per les infraestructures de transport i logístiques. Cal destacar que el pol petroquímic de Tarragona és el que té més capacitat de riquesa i volum de treballadors de tot l’Estat, amb més de 10.000 llocs de treball directes i al voltant de 30.000 d’indirectes. A més a més, genera el 25% de la producció química de tot l’Estat i el 50% de la de Catalunya.