La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) – CCOO considera una presa de pèl el nou ” regal” del sr . Montoro

El ministre d’Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, ha anunciat avui al Congrés que tornarà un altre dia de lliure disposició, “moscoso”, a les empleades i empleats públics a través d’una esmena que el Grup Popular presentarà al projecte de llei de racionalització de l’Administració.

Aquest anunci realitzat pel senyor Montoro al parlament, és una manipulació del Govern del Partit Popular, que primer ha retirat drets i retribucions als empleats públics per després anar repartint dons amb comptagotes a través de dies d’assumptes propis.

El senyor ministre, que durant el debat ha aprofitat l’ocasió per reconèixer, fins en dues ocasions, “l’aportació” dels funcionaris a la sortida de la crisi, i ha afirmat que “aquest col·lectiu ha suportat en bona part els esforços per tornar a Espanya al creixement econòmic i la creació d’ocupació”, hauria de tenir present tots els greuges als quals se’ls ha sotmès a l’hora de realitzar determinades manifestacions.

Per CCOO és cert i no hi ha cap dubte, que els empleats i empleades públiques amb la seva professionalitat i bon fer, treballen per a la bona marxa de l’Estat i que han suportat sacrificis per fets i causes que res tenen a veure amb l’exercici del seu treball.

Però dit això, considerem que aquests esforços no es “recompensen” retornant un dia d’assumptes propis, que ja era seu, quan s’han aplicat retallades salarials tan brutals com la retirada de la paga extra, la congelació salarial durant quatre anys consecutius amb la pèrdua de poder adquisitiu que això comporta, i una baixada de salari en un 5 %.

Tenim la impressió que aquest nou “regal” és una maniobra enfocada a aconseguir el vot de les empleades i empleats públics en les pròximes eleccions europees a celebrar al maig, tractant d’aquesta manera que s’oblidin del continu desprestigi, menyspreu i vilipendi que de la seva tasca ha realitzat aquest govern.

Les polítiques que s’estan aplicant giren al voltant de la destrucció de la cosa pública, la posada en mans privades de tot allò que té a veure amb el bé comú, amb el de tots i totes, el deteriorament de l’estat del benestar i de l’estat social i de dret, que tants sacrificis i esforços ha costat aconseguir després d’anys de lluita social.

Són inacceptables les preses de decisions de manera unilateral que s’estan aplicant sense contemplar el que recull l’EBEP (Estatut Bàsic de l’ Empleat i Emprada Pública), posant-se de manifest amb aquest nou anunci que no vol negociar cap millora més enllà de “moscosos” solts.

El ministre oblida que en aquests últims anys no només se’ls ha arrabassat als empleats i empleades públiques la paga extra de desembre de 2012, dies d’assumptes propis, que s’hagin destruït centenars de milers de llocs de treball, al que cal afegir la reducció de salaris, l’eliminació de dies de vacances, la reducció de drets de conciliació, les reiterades congelacions de les ofertes públiques d’ocupació en una plantilla ja reduïda i envellida, així com l’eliminació del dret a percebre el 100% del salari en cas d’IT (incapacitat transitòria ) grapejant en aquest sentit el terme absentisme.

La FSC – CCOO, un cop mostrat el seu rebuig a l’anunci fet, tornarà a exigir, com ja ha fet en diverses ocasions, la necessitat de reunir les diferents meses de negociació que marca la normativa vigent, que se suposa que tots, sobretot els responsables polítics, hauríem complir.

Finalment esperem que el govern deixi de “regalar” a comptagotes dies d’assumptes propis, i apliqui d’una vegada i de manera immediata les instruccions necessàries perquè el personal al servei de les administracions públiques recuperi els dies meritats de la paga extra de desembre de 2012, tal com nombroses sentències judicials avalen i assumeixi que el camí a seguir és la negociació i l’acord i no la imposició.