CCOO DESBLOCA LA NEGOCIACIÓ PER AVANÇAR EN MATÈRIA SALARIAL I JORNADA
Després de la situació de bloqueig constatada en els darrers mesos, CCOO ha decidit actuar amb responsabilitat estratègica per reactivar el Conveni. En la darrera reunió, hem realitzat moviments clau que han obligat la patronal a millorar la seva oferta. L’escenari ha canviat: la negociació és viva i les nostres propostes comencen a marcar el camí.
1. Desbloqueig en IT: Fermesa i Responsabilitat
Per avançar, hem redefinit la nostra postura en matèria d’Incapacitat Temporal (IT). Tot i que inicialment vam valorar opcions per acostar postures, retirem definitivament de la taula l’acceptació del límit temporal als complements d’IT. No obstant això, per tal de facilitar l’acord i desbloquejar la situació, acceptem la introducció d’una carència de 180 dies, una mesura d’ajust que assumim amb responsabilitat per poder centrar-nos en les millores salarials i de jornada.
2. Salaris: La patronal arriba al 10%, CCOO exigeix l’11%
La pressió ha tingut efecte. Foment-Pimec ha hagut de moure fitxa i ha elevat la seva oferta d’increment salarial fins al 10% per a la vigència del conveni.
És un avenç significatiu respecte al seu immobilisme inicial, però per a CCOO encara no és suficient. Estem molt a prop, però continuem exigint un 11% global per garantir una recuperació real del poder adquisitiu de les plantilles.
3. Jornada i Conciliació: El temps efectiu importa,
En matèria de jornada, la patronal ofereix una reducció de 12 hores anuals. CCOO ha ajustat la seva petició a 18 hores de reducció, una xifra realista que ens separa per molt poc de l’acord.
Tanmateix, la conciliació real requereix lletra petita:
- Desplaçaments mèdics: Defensem que el temps de desplaçament per a visites mèdiques es consideri temps de treball efectiu i no es descompti de la bossa d’hores.
- Permisos (CUME i altres): Valorem l’ampliació en 6 hores per a processos oncològics i famílies (monoparentals/nombroses), però volem que aquesta cobertura s’estengui a totes les malalties greus recollides al llistat CUME.
COMUNICAT PDF (cat/cast)
