El passat dia 22 de juliol de 2025, va tenir lloc una nova reunió de la comissió negociadora del conveni col·lectiu interprovincial del sector de la indústria d’hostaleria i turisme de Catalunya.
La patronal ens va presentar una proposta de conveni per als pròxims tres anys, amb increments tancats (sense revisió salarial) del 3,75% per a l’any 2025, del 2,75% per a l’any 2026 i del 2,75% per a l’any 2027.
A més, continuen insistint a retallar en matèria de descans setmanal per als contractes fixos discontinus, nocturnitat, festes no recuperables i complements en situació d’incapacitat temporal.
Des de CCOO pensem que els “avanços” són insuficients i que les retallades que es plantegen són inacceptables, per la qual cosa ens veiem obligats a traslladar la protesta al carrer i als centres de treball.
Vam insistir, per part de CCOO, a avançar en contractació, jornada, salari, compensació de la pèrdua de poder adquisitiu, conciliació de la vida laboral i familiar, permisos retribuïts, la millora de la formació i de la promoció professional, la limitació i millora de la regulació de les externalitzacions, la salut laboral, etc.
La pròxima reunió serà el pròxim 17 de setembre de 2025.
Continuarem informant!
