Conveni de Comerç de Girona sense excuses, volem un conveni d’avanç

El passat 26 de març de 2026 va tenir lloc una nova reunió del conveni de comerç de Girona. La patronal va iniciar la reunió fent referència a la situació sociopolítica i a les possibles conseqüències econòmiques del conflicte bèl·lic, com pot ser una pujada general de preus. També va tornar la patronal a referir-se a l’increment de les baixes per incapacitat temporal.

Per part deCCOO vam dir que, precisament per a garantir el poder adquisitiu dels salaris, era imprescindible pactar increments salarials i clàusules de revisió salarial que garanteixi el poder adquisitiu dels salaris en cas d’increment de l’IPC.Respecte a les baixes, insistim que no estem d’acord a reduir els complements salarials a càrrec de les empreses i que si realment hi ha un problema d’absentisme, que el demostrin amb xifres, sent la nostra aposta millorar la salut laboral, les condicions de treball i l’accés a la jubilació parcial

Per part de la patronal se’ns va presentar la següent proposta:

  • Reducció de jornada en 8 hores anuals.
  • Remodelar la paga de fidelitat per a abonar-la trimestralment, sense possibilitat de prorratejar per mesos i podent limitar la possibilitat de recuperar les jornades per a poder percebre la paga.
  • Possibilitat d’establir les vacances en dies laborables per acord entre empresa i representants legals de les persones treballadores, o en defecte d’això, amb la persona treballadora
  • Necessitat d’acreditar titulació per a percebre el plus idiomes
  • Establir el tràmit d’audiència per als acomiadaments disciplinaris.
  • Reduir el termini de preavís per a la realització de la distribució irregular de la jornada de 10 a 7 dies.
  • Increment salarial: 3% per a l’any 2026 sense revisió salarial, IPC real de l’any anterior amb clàusula de revisió salarial topada al 4% per a l’any 2027 i IPC real de l’any anterior amb clàusula de revisió salarial topada al 4% per a l’any 2028.

CCOO considera que la proposta de la patronal és insuficient, tant en matèria de reducció de jornada, salari i altres qüestions que plantegem en la nostra plataforma.Tampoc dona resposta la patronal a la necessitat de limitar la compensació i absorció, a la regulació del treball en diumenges i festius, llicències retribuïdes, formació, salut laboral, millores socials, etc.

CCOO considera que el pròxim conveni ha de ser d’avanç i no ens val l’excusa del context internacional per a no avançar en més drets i millores en les condicions de treball.Continuarem informant!!