Qui som

El manteniment i la millora de la societat del benestar comporten tenir presència i representació en tots els òrgans participatius que existeixen en les diferents administracions públiques. Aquests veritables gestors, argumentant la recessió i la crisi econòmica, retallen els drets i les prestacions dels jubilats i pensionistes. Per això és necessari que realitzem les accions de protesta i les propostes econòmiques necessàries per fer sostenible l’estat del benestar. Centrem els nostres esforços en els àmbits sanitari i social: el manteniment del nostre poder adquisitiu, vinculat a les quanties de les pensions, els copagaments sanitaris, les retallades en la Llei de dependència, entre d’altres.

També realitzem activitats, tant culturals, tant en l’àmbit de la literatura, com la nostra participació en fires com la de la Gent Gran, així com activitats a l’aire lliure.

Els serveis tenen un paper fonamental en la nostra economia, pel seu caràcter estratègic i per ser una eina indispensable per al desenvolupament de l’activitat empresarial de tots els sectors. La resposta sindical a aquesta complexitat social i econòmica, la nostra resposta, ha estat la de generar els àmbits organitzatius útils i necessaris per abordar-la, fent-la realitat, donant contingut a la Federació de Pensionistes i Jubilats, la qual té el repte i la responsabilitat de representar més de 7.000 afiliats/des, representats a totes les comarques de Catalunya, dins de l’estructura organitzativa de CCOO. També mitjançant les agrupacions d’empreses organitzem els nostres afiliats vinculats a un sector i una empresa concreta, mantenint contacte amb l’actualitat de les empreses on treballàvem. Tot això ens porta a mantenir un objectiu comú: la defensa dels interessos dels treballadors/es ara pensionistes i jubilats.

Val a dir que mantenim una estreta relació amb els àmbits de polítiques socials de CCOO de Catalunya, i també amb la Federación de Pensionistas y Jubilados del Estado donada la nostra estructura en l’àmbit Estatal.

Òrgans de direcció

El 12è Congrés de la Federació de Pensionistes i Jubilats va acordar adequar les estructures de govern. La composició dels òrgans de direcció és la següent:

• Consell de la Federació: 46 membres (33 homes i 13 dones)
  • Comitè Federal: 13 membres (8 homes i 5 dones).  Format per la Comissió Executiva i els secretaris o secretàries dels sindicats comarcals o intercomarcals.
  • Comissió Executiva: 6 membres (3 homes i 3 dones) més el Secretari General.
  • Secretari General: escollit al darrer Congrés

Miquel Lluch Rodríguez
Secretari general

La seva trajectòria sindical a CCOO va començar a finals dels 80, quan va ser president de la Junta de Personal Funcionari i secretari general de la secció sindical de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat. Ha tingut responsabilitats a la Unió local i comarcal del Barcelonès i ha estat membre de les seves comissions executives durant 12 anys. Igualment ha format part de la Comissió Executiva de l’antiga Federació de Serveis i Administracions Públiques (FSAP) dins del sector de l’Administració local i com a coordinador de l’Agrupació de Policies Locals de Catalunya. També ha tingut responsabilitats a la Federació estatal fins l’any 2014, quan es va integrar a la Federació de Pensionistes. Des del 2017 n’és el secretari general i a partir del 2022 també membre del Consejo Confederal Estatal de CCOO.

Comissió Executiva

Jaume Gabarró Corbella
Secretari d’Organització

S’afilia al sindicat el 1982 com a delegat sindical a l’Institut Municipal d’Assistència Sanitària. Des del 2006 forma part de la Comissió Executiva de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya on té diferents responsabilitats fins que, el 2014, és escollit secretari general. Ocupa aquest càrrec fins al moment de la seva jubilació el 2017, quan s’incorpora a la federació de Pensionistes i Jubilats de Catalunya.

María Isabel García Velarde
Secretària de Finances

Francisco Aguera Alcaraz
Secretari d’Acció Sindical

Estrella Pineda Menor
Secretària de Dona i Cultura

Ceferino Alonso Alonso
Secretari de Comunicació i Imatge

Neus Vilanova Vila
Secretària de Salut, Ambient i Treball

Treballadora del tèxtil del ram de l’aigua a l’empresa Sociedad Anònima Barcelonesa de Acabados (SABA) a Sant Adrià del Besòs, on feia d’administrativa. Va entrar al Sindicat Tèxtil de Barcelona entre el 1977 i el 1978. Més tard va formar part de l’Executiva del Tèxtil de Barcelona encarregant-se de les finances. Va ocupar  diferents càrrecs sindicals (organització, acció sindical…) a la Federació del Tèxtil-Pell i, posteriorment, a la Federació d’Indústries Tèxtils-Pell, Químiques i Afins (FITEQA).  Ha estat membre del Secretariat, l’Executiva i el Consell al Barcelonès i al Vallès Oriental-Maresme. També ha format part de l’Executiva de CCOO de Catalunya i del Consell del sindicat així com del Consejo Estatal de FITEQA. Actualment és membre de l’Executiva de la Federació de Pensionistes i Jubilats i Secretària de Salut, Ambient i Treball.

Comitè Federal

• AGUERA ALCARAZ, FRANCISCO