Qui som

El manteniment i la millora de la societat del benestar comporten tenir presència i representació en tots els òrgans participatius que existeixen en les diferents administracions públiques. Aquests veritables gestors, argumentant la recessió i la crisi econòmica, retallen els drets i les prestacions dels jubilats i pensionistes. Per això és necessari que realitzem les accions de protesta i les propostes econòmiques necessàries per fer sostenible l’estat del benestar. Centrem els nostres esforços en els àmbits sanitari i social: el manteniment del nostre poder adquisitiu, vinculat a les quanties de les pensions, els copagaments sanitaris, les retallades en la Llei de dependència, entre d’altres.

També realitzem activitats, tant culturals, tant en l’àmbit de la literatura, com la nostra participació en fires com la de la Gent Gran, així com activitats a l’aire lliure.

Els serveis tenen un paper fonamental en la nostra economia, pel seu caràcter estratègic i per ser una eina indispensable per al desenvolupament de l’activitat empresarial de tots els sectors. La resposta sindical a aquesta complexitat social i econòmica, la nostra resposta, ha estat la de generar els àmbits organitzatius útils i necessaris per abordar-la, fent-la realitat, donant contingut a la Federació de Pensionistes i Jubilats, la qual té el repte i la responsabilitat de representar més de 7.000 afiliats/des, representats a totes les comarques de Catalunya, dins de l’estructura organitzativa de CCOO. També mitjançant les agrupacions d’empreses organitzem els nostres afiliats vinculats a un sector i una empresa concreta, mantenint contacte amb l’actualitat de les empreses on treballàvem. Tot això ens porta a mantenir un objectiu comú: la defensa dels interessos dels treballadors/es ara pensionistes i jubilats.

Val a dir que mantenim una estreta relació amb els àmbits de polítiques socials de CCOO de Catalunya, i també amb la Federación de Pensionistas y Jubilados del Estado donada la nostra estructura en l’àmbit Estatal.

Òrgans de direcció

El 12è Congrés de la Federació de Pensionistes i Jubilats va acordar adequar les estructures de govern. La composició dels òrgans de direcció és la següent:

• Consell de la Federació: 46 membres (33 homes i 13 dones)
  • Comitè Federal: 13 membres (8 homes i 5 dones).  Format per la Comissió Executiva i els secretaris o secretàries dels sindicats comarcals o intercomarcals.
  • Comissió Executiva: 6 membres (3 homes i 2 dones) més el Secretari General.
  • Secretari General: Es escollit al darrer Congrés

Comissió Executiva

Jaume Gabarró Corbella

Secretari general