RETORN AL PASSAT O UN PAÍS MÉS SOCIAL, AMB DRETS, IGUALTAT I BENESTAR

Federacions T 7 (convertido) 40

El proper 23 de juliol celebrarem les eleccions més importants dels darrers temps, atès que pot suposar un veritable canvi de model de país, és a dir, tornar al passat amb polítiques regressives tant socialment com econòmicament, que indubtablement afectaria el conjunt de la ciutadania i en concret els jubilats i jubilades del nostre país.

L’actual legislatura serà recordada per haver estat molt complicada, a causa de les situacions difícils que hem hagut d’afrontar, com la pandèmia, una guerra a Europa, els desorbitat nivells d’inflació, que no s’havien donat des dels anys 80 i principis dels 90, amb greus afectacions per a la ciutadania en general, i de forma més directa sobre les empreses i les treballadores i treballadors, i que, gràcies al marc del diàleg social, s’han produït una sèrie d’acords que com a resultat han beneficiat milions de persones treballadores.

Unes eleccions generals en las quals estan en joc dos models de país. Un model que defensa la devaluació dels serveis públics i la seva privatització, com és el cas de la sanitat, que ha patit durant anys retallades i precarietat laboral. També hem tingut retallades socials, pèrdua de drets en general i en particular les dones. Un altre model que defensa la millora de les condicions de vida de la classe treballadora i dels jubilats i jubilades, que vol uns serveis públics de qualitat, que aposta per una política fiscal més justa, i que es puguin fer més polítiques socials per al conjunt de la ciutadania i per als col·lectius més vulnerables especialment, i que aposta per la igualtat de dones i homes.

Els jubilats i jubilades de CCOO volem recordar que el govern del PP encapçalat per Mariano Rajoy va congelar les pensions en el 0,25%, el salari mínim estava en 735 €, va fer una amnistia fiscal per als poderosos, va fer una reforma laboral que va devaluar els salaris i va precaritzar el mercat de treball, mentre rescatava la banca amb els nostres diners.

Ara, si tornen a governar les dretes, perdrem els drets aconseguits en la reforma de les revalorització anual de les pensions, acabar amb la bretxa de gènere i poder elegir les bases de cotització més beneficioses per millorar les pensions del futur. Perquè l’objectiu de la dreta és acabar amb el sistema públic de pensions, per afavorir la banca i les asseguradores, amb els plans de pensions privats.

En canvi, el bloc progressista i d’esquerres que ha donat suport al Govern de Coalició durant aquesta legislatura ha elevat el Salari Mínim Interprofessional des dels 735 € fins als 1.080 €, un increment del 47%, ha fet una nova reforma laboral amb l’objectiu d’acabar amb la precarietat laboral que afecta milers de treballadores i treballadors, i en concret els i les joves, ha blindat les pensions, l’Ingrés Mínim Vital, els ERTEs en plena crisi sanitària, que van permetre mantenir milers de llocs de treball i l’aprovació de la Llei de l’Habitatge.
Nosaltres, les jubilades i jubilats de CCOO, no volem retrocedir al passat, volem seguir avançant en drets socials i en salut com a pilars bàsics de les polítiques públiques per millorar la qualitat de vida per a la gent gran.

Amb un govern de les dretes no avançarem per conquerir més drets i llibertats, per això fem una crida perquè els jubilats i les jubilades anem a votar, no ens quedem a casa, ja que és undret que ens va costar conquerir desprès de més de 40 anys de dictadura. Ens hem de mobilitzar perquè el proper 23 de juliol el nostre vot vagi per a les formacions polítiques que han garantit els nostres drets socials i econòmics, i aconseguir un govern d’esquerres que situï al centre de les polítiques públiques les persones i  donem  un nou impuls per aconseguir millor benestar social per a la classe treballadora i per a les persones grans.

Barcelona, juliol de 2023