CCOO se solidaritza amb la vaga i les mobilitzacions a França contra la reforma de les pensions

Amb motiu de la vaga convocada per la CGT francesa, el secretari general de CCOO, Unai Sordo, ha enviat una carta de solidaritat a Philippe Martinez, secretari general del sindicat francès

La reforma del sistema de pensions decidida per Emmanuel Macron ha estat el detonant de la mobilització sindical convocada per la CGT a partir del 5 de desembre. La reforma, l’entrada en vigor de la qual està prevista per  al 2025, suposaria, entre altres conseqüències, una reducció de l’import de les pensions entre un 15 % i un 23 % en relació amb la dels que es jubilen ara. Aparentment, la reforma afectarà més els funcionaris.  La pensió deixarà de calcular-se a partir dels últims sis mesos i es farà en funció del total d’anys treballats. Seguir llegint.