Vaga als hotels i cafeteries de les pistes d’esquí de Lleida

El divendres 26 i el dissabte 27 de gener, els treballadors i treballadores dels hotels i les cafeteries de les pistes d’esquí de Port Ainé, Boí Taüll i Espot van fer vaga per protestar contra l’empresa que gestiona aquests serveis, Aramark Servicios de Catering.

El seguiment de la vaga va ser important, al voltant del 90 %, durant els dos dies. Perquè es visualitzés la protesta, els treballadors i treballadores van tallar els accessos a les pistes durant curtes estones i van repartir fulls amb les seves reivindicacions als bars i als hotels de les pistes.

La vaga era l’últim recurs que tenia la plantilla després de nombroses reunions fetes amb l’empresa i una mediació al Departament d’Empresa i Treball, en les quals cap de les seves reivindicacions van ser escoltades.

Els motius de la vaga eren:

• La manca d’acord en les condicions salarials.
  • La manca de roba de treball adient a les condicions climatològiques del Pirineu de Lleida.
  • La manca de mesures de seguretat en el moment de desenvolupar la feina.
  • La petició d’augment de l’import del plus de transport.

En el moment de tancar la revista, estem a l’espera del resultat de les noves reunions que s’han de fer amb els responsables de l’empresa Aramark.

Img 20240126 Wa0017
Img 20240127 Wa0003