Vaga a l’empresa de transports Teifer de Lleida per incompliment dels acords

Durant més d’una setmana, la plantilla de l’empresa de transports Teifer ha fet vaga i s’ha manifestat pel centre de Lleida. El seguiment de la vaga ha estat del 100 % dels conductors, cada dia.

Els motius pels quals CCOO ha convocat la vaga són diversos, en destaca l’incompliment per part de l’empresa dels acords econòmics del conveni d’empresa que té una vigència del 2019 al 2024. També ha estat un motiu important la no aplicació de la pujada salarial que recull el conveni provincial i el pagament de complements cotitzables com a dietes, cosa que fa que aquests complements no es consolidin i no comptin de cara a la jubilació.

Finalment, després de la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, l’empresa ha accedit al pagament del 14 % d’augment salarial en els conceptes recollits en el conveni d’empresa per a tota la plantilla, i per a aquelles persones que tinguin una antiguitat inferior a 3 anys, a part de l’augment del 14 %, també percebran un 5 % addicional per apropar l’equiparació salarial entre les persones amb més antiguitat i els que en tenen menys.

Per altra banda s’ha arribat a l’acord d’incloure com a complements cotitzables el 40 % dels incentius que fins ara no cotitzaven. Per a la resta d’incentius no inclosos en aquest 40 % properament es negociarà amb la representació de la plantilla com anar-los incloent paulatinament.

Per últim l’empresa pagarà els endarreriments corresponents a l’any 2023 dels conceptes variables inclosos en el pacte d’empresa. CCOO valora positivament l’acord perquè apropa a l’equiparació total els salaris de les persones que treballen a Teifer, alhora que s’augmenta significativament la cotització de totes les persones treballadores d’aquesta empresa, cosa que, a la llarga, aportarà a unes millors prestacions d’incapacitat laboral o de jubilació.

20240122 140515