Mal servei dels autobusos de Lleida, conseqüència de la deixadesa de l’ajuntament

Els responsables del Comitè d’Empresa d’autobusos de Lleida han fet una roda de premsa per exposar quins són els motius del mal servei que estan donant els autobusos de Lleida. El Comitè d’Empresa d’Autobusos de Lleida està format per CCOO, membre majoritari, i la UGT.

Els punts principals que s’han tractat a la roda de premsa han estat, en primer lloc, l’explicació que la causa principal del mal servei que donen els autobusos de Lleida són els horaris obsolets, que fa més de 10 anys que no es revisen, i que provoquen freqüències de pas inassumibles, aquesta situació es veu agreujada per l’augment de vehicles privats circulant per la ciutat i per l’augment de persones usuàries a causa de la bonificació dels diferents abonaments. Els horaris i les freqüències actuals tampoc no són fiables a través de l’app que promociona l’empresa adjudicatària, i, a més, la implantació de les zones 30 significa un nou agreujant per als horaris.

En segon lloc, s’han explicat tots els passos i les reunions que s’han fet per intentar solucionar el problema. Fa anys que es tracta el problema dels horaris a les reunions de la Comissió de Seguretat i Salut Laboral i a les reunions amb les persones responsables de la mobilitat de l’Ajuntament de Lleida i amb els responsables polítics de l’ajuntament, tant els actuals com els anteriors.

Finalment, aquest mal servei, primer, repercuteix en la salut de les persones treballadores de l’empresa que són les que tenen tracte amb els usuaris i en reben les queixes, i, segon, provoca un gran descontentament entre les persones usuàries.

Per al comitè d’empresa la solució ha de venir de l’Ajuntament de Lleida que és qui ha de posar fil a l’agulla i donar solucions a les carències que presenta l’actual sistema d’horaris i mobilitat.