Front comú del Fòrum Secore per posar fi al menysteniment de la plana de Lleida, el Pirineu i l’Aran

El territori de Lleida continua sent la ventafocs de Catalunya. És per això que el Fòrum Secore, del qual CCOO de Lleida forma part des de la seva constitució, va convocar el dilluns 30 d’octubre una reunió de treball per dir prou a aquesta situació i exigir d’una vegada per totes a les administracions que la reverteixin aquesta.

Des del fòrum s’ha reclamat el mateix grau d’inversió per a Barcelona que per a la plana de Lleida, el Pirineu i l’Aran. Aquest espai de debat de les terres de Lleida va decidir en la reunió del dia 30 presentar el Fòrum Secore al president de la Generalitat, Pere Aragonès, així com a les diferents administracions perquè es tinguin en compte les mesures concretes dissenyades.

Els grups de treball del fòrum per a l’any 2024 abordaran tres problemàtiques concretes que es viuen a diari a la plana de Lleida, el Pirineu i l’Aran: formació a la mida de les necessitats del territori; infraestructures tecnològiques, viàries ferroviàries i de mobilitat, i model energètic del territori.

La secretària general de CCOO de Lleida, Cristina Rodríguez, va deixar clar a la roda de premsa posterior a la reunió, que les línies de treball del Fòrum Secore han de ser les mateixes, independentment del color polític i dels partits o coalicions que Governin en cada moment.

El Fòrum Secore està format per la Cambra de Comerç de Lleida, CCOO de Lleida, la COELL, la FECOM, Hostaleria de Lleida, PIMEC, UGT-Terres de Lleida, ASAJA, Asotrans Lleida, Associació Empresa Familiar, Col·legi d’Aparelladors, Col·legi d’Arquitectes Tècnics, Col·legi d’Enginyers, Col·legi de Graduats Socials, FEMEL, Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, JARC, Consell Social de la UdL i Unió de Pagesos.

Bed0d140 A034 4ae9 8fd7 B5fcaf1c731e