Entrevista al secretari de Sostenibilitat, Medi Ambient i Mobilitat de CCOO de Lleida a Catalunya ràdio

Parla de la integració tarifària del transport públic a l’Alt Pirineu i l’Aran de l’estudi de CCOO de Lleida i de la reobertura local de Vielha

En l’enllaç podeu escoltar l’entrevista que li van fer a l’Alberto Puivecino, secretari de Sostenibilitat, Medi Ambient i Mobilitat de CCOO de Lleida, al programa Eth maitin d’Aran de Catalunya ràdio, en la qual parla, sobretot, de la implantació de la integració tarifària del transport públic a l’Alt Pirineu i l’Aran, basada i en els mateixos termes de l’estudi presentat a principis del 2022 per CCOO de Lleida.

Puivecino explica en l’entrevista els detalls de la integració, de com aquesta soluciona un greuge històric i la feina feta pel sindicat a l’hora de presentar el seu estudi a les institucions perquè fos validat i implementat.

El greuge històric que patien les comarques del l’Alt Pirineu i l’Aran que no disposaven com les de la plana d’un transport públic integrat i a preu de transport públic. CCOO va copsar aquesta desigualtat i elaborà un estudi detallat amb els preus, els mitjans, les línies i la manera de dur-ho a terme.

L’estudi es va presentar a la premsa a principis de 2022, a Vielha, i posteriorment es va acudir a totes les institucions locals, comarcals, provincials i de Catalunya a presentar-lo i a treballar perquè s’implantés i, sortosament, s’ha materialitzat, però gairebé dos anys després.

La integració significa una rebaixa important dels preus dels bitllets a la qual s’afegeix la bonificació del 50 % que esperem que es prorrogui el 2024. Amb aquesta integració els habitants del l’Alt Pirineu i l’Aran poden anar a Lleida i usar el transport públic amb el mateix bitllet, poden anar a altres zones que pertanyin a la zona tarifària de l’ATM de Lleida i fer viatges intercomarcals. De moment encara no es pot anar a Barcelona perquè cal esperar la implantació de la T Mobilitat a tot el país.

La tasca que a partir d’ara ha de fer CCOO de Lleida és vigilar que la implantació es dugui a terme, es faci correctament i es treballi per l’ampliació per evitar que no hi hagi una nova discriminació d’aquestes comarques.

En l’entrevista Puivecino va parlar també de la reobertura del local de CCOO a Vielha perquè el sindicat considera que és un territori prou singular com  perquè hi hagi presència de CCOO. Al local, en aquest moment, s’hi fa assessorament als treballadors i treballadores estiguin afiliats o no al sindicat i properament s’hi farà formació, però no una formació programada des de Barcelona sinó des del territori que en prevegi les necessitats (convenis d’hostaleria, mà d’obra qualificada, adaptació a la realitat territorial…).

D’aquest territori, a CCOO de Lleida, li preocupa el despoblament, l’habitatge i que els serveis públics siguin suficients.

Alberto