El manifest del Dia Internacional de les Persones Grans, lliurat a la Subdelegació del Govern central

El 30  de setembre, una delegació de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Lleida, juntament amb la Unió de Jubilats i Pensionistes de la UGT de Lleida i l’Associació Coordinadora de la Gent Gran i Voluntariat  Sènior de Lleida i Comarques, van lliurar al subdelegat del Govern central el manifest que havien elaborat amb motiu del Dia Internacional de les Persones Grans.

El dia 1 d’octubre es commemora el Dia Internacional de les Persones Grans, la commemoració té per objectiu donar la visibilitat necessària i destacar les aportacions que les persones grans realitzen per fer avançar la societat i crear consciència intergeneracional sobre les oportunitats i els desafiaments de l’envelliment actiu en el nostre món.

El manifest que van lliurar al subdelegat del Govern afirma que els sistemes públics de salut, dependència i serveis socials són elements essencials per aconseguir envellir en condicions saludables i amb autonomia; ressalta que la desigualtat laboral es plasma clarament en la bretxa de gènere que hi ha en les pensions, i demana l’increment de les pensions més baixes i la garantia del sistema públic de pensions. Finalment, el manifest també avisa que la gent gran es continuarà mobilitzant contra la pobresa energètica i la bretxa digital.

Img 20221003 Wa0002