Delegades i delegats CCOO de Lleida commemoren el 8 de Març

Un any més CCOO de Lleida va commemorar el 8 de Març. Més d’una seixantena de delegades i delegats es van aplegar al sindicat per commemorar aquest dia amb una jornada d’acció sindical titulada: “Corresponsabilitat, cures i temps de treball”, a càrrec de Mercè Espuñes Molins, sociòloga, docent i investigadora de la UdL.

La jornada va començar amb la presentació de l’Informe del 8 de Març sobre la situació de les dones al món laboral a Lleida, elaborat per la secretària de les Dones, Moviments Socials, Cooperació i Diversitat de CCOO de les Terres de Lleida.

Un cop acabada la conferència i el debat posterior, les delegades i delegats van anar cap a la plaça de Ricard Viñes per concentrar-se i llegir el manifest, i representar de manera lúdica el joc de la corresponsabilitat, que tractava de  evidenciar quines són les tasques que majoritàriament fan les dones. El joc anava en consonància amb el lema del CCOO per a aquest  8 de Març que era  “Amb la corresponsabilitat, tothom hi guanya” i volia posar l’èmfasi en les polítiques de conciliació corresponsable del temps social i del temps laboral, tot repensant el temps de treball i d’oci des d’una perspectiva integral i feminista.

A la tarda, CCOO de Lleida participà en la manifestació que convoca el moviment feminista Marea Lila a Lleida.

Img 20240308 185322