CCOO de Lleida exposa, al Fòrum de la Unió Europea, com abordar el repte del despoblament rural a través de la bioeconomia

La secretària general de CCOO de Lleida, Cristina Rodríguez, ha intervingut a la sessió de presentació de l’Agenda Compartida de les Terres de Lleida, Pirineu i l’Aran per abordar el despoblament i la manca de relleu generacional en sectors estratègics impulsant una especialització intel·ligent basada, entre d’altres, en la bioeconomia.

CCOO de Lleida ha participat al Fòrum de la Unió Europea (S3Fòrum), celebrat a la Llotja del Mar a Barcelona, referent a les estratègies per a l’especialització intel·ligent.

En la seva exposició, Cristina Rodríguez, ha valorat el treball i el fet que l’Agenda Compartida, de la qual el sindicat forma part del grup promotor, esdevé un instrument innovador de planificació estratègica compartida per abordar la complexitat d’un procés de transformació socioeconòmica al territori.

Així mateix ha explicat que a la darrera reunió es va destacar la important contribució de CCOO en l’elaboració del Pacte nacional per a la indústria (PNI), en el qual el sindicat sempre ha posat les persones, el treball i l’empresa al centre per buscar aquestes alineacions entre una estratègia de país i la voluntat d’impulsar una transició justa, una industrialització verda, digitalitzada, i amb un canvi de model productiu i energètic en el marc de l’Agenda Compartida. De fet es van identificar 30 actuacions del PNI amb vinculació directa al desenvolupament de bioindústries que promou  l’Agenda Compartida.

Per últim ha valorat que a través de l’Agenda Compartida és més fàcil promoure i actuar conjuntament sobre aquelles estratègies territorials que són claus i vitals per contribuir a una ocupació de qualitat i d’alt valor afegit, a un reequilibri i vertebració territorial i a la lluita contra la despoblació rural.

Img 20231129 Wa0007