CCOO de Lleida commemora el dia de l’orgull LGTBI

El 28 de juny és el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI i CCOO de Lleida ho ha commemorat amb una petita concentració en la qual s’ha fet una repàs de quina és la situació dels drets de les persones LGTBI arreu del món, i s’han destacat les agressions que ha sofert aquest col·lectiu a Catalunya. A més, s’ha llegit el manifest que el sindicat havia preparat per a aquest dia, les reivindicacions principals del qual són:

• CCOO vol incidir en l’àmbit de l’ocupació amb propostes que solucionin les problemàtiques d’emancipació i autonomia de les persones LGTBI+ en general i de les persones trans en particular.
  • CCOO aposta, en l’àmbit de la cooperació internacional, per la promoció de projectes amb organitzacions LGTBI+ a les diferents regions del món per afavorir la defensa i el respecte dels drets humans de la població LGTBI+ a escala global.
  • CCOO demana la posada en marxa, a totes les administracions, d’un servei d’atenció a víctimes de la violència LGTBI-fòbica.
  • CCOO defensa la despatologització de les persones trans i aposta pel camí de la llibertat, la vida plena i amb drets integrals, els drets humans i la salut en tota la seva extensió.
  • CCOO reclama l’eliminació i la prohibició de qualsevol possibilitat de teràpies de reconversió en els àmbits estatal i autonòmic.
  • CCOO proposa, en l’àmbit educatiu, mesures de prevenció, actuació i intervenció per a l’eliminació de l’LGTBI-fòbia en tots els entorns educatius i continguts curriculars concrets per al coneixement de les diversitats en totes les etapes.

En definitiva, CCOO de Lleida insta el conjunt de la societat a respectar les diferències i la diversitat!