28 d’Abril: “Som essencials per garantir més prevenció”

CCOO de Lleida va commemorar el 28 d’Abril, Dia internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, amb una assemblea de delegades i delegats en la qual es va presentar l’Informe de salut laboral amb les dades de Lleida, que cada any elabora el sindicat.

De l’informe en destaca que les xifres de sinistralitat del 2021 són el reflex de dèficits estructurals. A Lleida els accidents de treball mortals durant la jornada, tot i haver disminuït un 10 %, són 9 les persones que han perdut la vida treballant el 2021. El total d’accidents registrats lleus i greus ha estat de 6.371 i 51, respectivament, la qual cosa vol dir que la variació respecte del 2020 dels accidents lleus és del 15,84 % i 34,21 % dels accidents greus. Si analitzem les variacions dels accidents in itinere, sense haver-ne registrat cap de mortal, els accidents lleus han augmentat un 23,77 % i els greus més del 133 % respecte del 2020. L’anàlisi sectorial dels accidents de treball durant la jornada amb baixa mèdica, en nombre total, com els classificats com a lleus i greus, s’incrementen en tots els sectors. A les comarques lleidatanes, les xifres ens mostren la imatge d’una sinistralitat vinculada a la temporalitat contractual i la precarietat en els sistemes de prevenció a les empreses.

L’assemblea continuà amb la xerrada “Estratègia catalana de seguretat i salut laboral” a càrrec d’Elena Juanola directora de l’ICSSL de la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom i Salut Laboral.

La commemoració va acabar amb una concentració al davant de sindicat i la lectura del manifest.

El 28 d’Abril és una jornada dedicada a recordar totes les persones víctimes d’accidents de treball o malalties d’origen laboral, i també dedicada a l’acció en la defensa de la salut laboral.

Olympus Digital Camera