La reestructuració de Correos al Pallars: supressió de llocs de treball i augment de tasques

CCOO i UGT denuncien que el 22 de març del 2021 s’inicia una reestructuració en els serveis de Correos que fan referència als nuclis urbans de Pobla de Segur, Sort, Llavorsí i poblacions adjacents.

Aquestes poblacions i la resta de pobles dependents dels anteriors es veuran molt afectats en el servei que Correos pugui oferir, s’ha de tenir en compte que aquest redimensionament ha suprimit 6 places de treball, amb les conseqüències que això suposa: no poder oferir un servei de qualitat per poder dur a terme la tasca encomanada pel servei postal universal. Recordem que l’operador designat per fer-lo complir és Correos.

Totes aquestes modificacions minvaran, i molt, l’eficàcia del servei, una de les causes és la supressió de places i l’altra la poca lògica emprada a l’hora de realitzar les noves rutes que hauran de fer els carters i carteres. També sorprèn molt l’actuació de l’empresa tenint en compte que unes de les seves apostes comercials és Correos Market o PaqFarma, nous serveis que incrementaran la feina. La professionalitat que cada dia han demostrat tots els treballadors de Correos no serà suficient per cobrir la mancança en la contractació.

CCOO i UGT exigeixen una rectificació per part de l’empresa, diàleg i negociació per poder trobar una millor solució per a la zona del Pallars, una zona de muntanya on les comunicacions, la majoria de vegades, no són sempre les millors i on la feina feta per part dels carters i carteres és indispensable perquè són els únics que van a totes les poblacions a donar el millor servei cada dia de la setmana.