CCOO de Lleida elabora una proposta d’integració tarifària de les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran

CCOO de Lleida ha elaborat l’estudi de mobilitat per a les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran: “Integració tarifària del transport públic a les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran, un transport per a la classe treballadora”.

En l’estudi, el sindicat denuncia que els ciutadans de l’Alt Pirineu i l’Aran des del 2010 paguen més per l’ús del transport públic que els de la resta de la província de Lleida. Per exemple el cost d’un viatge Vielha-Lleida és de 15 euros, quan si s’hagués fet la integració tarifària a la zona 3 podria costar 2,45 euros amb una targeta T-10.

Per solucionar aquesta discriminació CCOO de Lleida exigeix a la Generalitat la integració tarifària a l’àrea de l’ATM de Lleida de les comarques del Pallars, l’Alt Urgell, el Solsonès, l’Alta Ribagorça i la Val d’Aran, així com de les comarques limítrofs a Catalunya que sol·licitin integrar-s’hi.

CCOO de Lleida ha fet arribar l’estudi a les institucions del territori.