Més de 30 treballadores i treballadors del sector de neteja de Lleida, convocats per CCOO de Lleida, van concentrar-se a Barcelona, el 30 de juny, davant de la seu de la patronal Foment del Treball. La mobilització era d’àmbit català i es va centralitzar a Barcelona.
L’objectiu d’aquesta mobilització era sortir en defensa de les persones treballadores del sector de la neteja d’edificis i locals de Catalunya, un col·lectiu altament precaritzat i feminitzat que continua lluitant per unes condicions laborals dignes i un conveni just.
Principals reclamacions de la mobilització van ser:
- El reconeixement real i efectiu d’una professió que és un pilar fonamental per al funcionament del país.
- Un increment salarial digne per aturar la pèrdua de poder adquisitiu.
- La fi de la precarietat laboral.
- El desbloqueig de la negociació col·lectiva.
Amb aquesta mobilització els treballadors i treballadores volien denunciar el bloqueig de la Mesa de Negociació del Conveni col·lectiu de treball del sector de la neteja d’edificis i locals de Catalunya que fa la patronal.
