Èxit de la vaga dels treballadors i treballadores del transport de viatgers

El 8 de desembre treballadors i treballadores del sector del transport de viatgers per carretera van fer vaga i es van concentrar a Lleida i a Vielha. El seguiment de la vaga va ser de més del 70 %. Després del segon fracàs de la negociació al Tribunal Laboral de Catalunya en la qual la patronal va rebutjar la proposta mediadora, tot i que la diferència d’augment salarial entre ambdues parts era mínima: un 0,25 % anual, que equival a una pujada de 10,25 euros bruts mensuals per treballador, el sector va decidir tirar endavant la vaga.

Els conductors d’autobusos de viatgers de Lleida cobren 400 euros menys que els d’altres províncies de Catalunya i l’Aragó, cosa que fa que treballadors del sector se’n vagin a treballar a altres províncies, per exemple a Osca. Aquest és un conflicte que afecta tot el sector, els sindicats han subratllat que les empreses de la província de Lleida majoritàriament donen suport a la proposta mediadora, però la postura intransigent d’ALSA —l’empresa de transport més gran—condiciona la resta del sector. Aquesta situació perjudica els treballadors i treballadores i la reputació de la indústria del transport de viatgers a la província.

CCOO i la UGT no descarten noves mobilitzacions si la patronal no accepta les propostes mediadores.