CCOO de Lleida i els altres sindicats de l’educació van convocar el personal docent i educatiu a fer vaga el passat 11 de febrer. La vaga, els motius de la qual eren demanar més recursos, més democràcia, menys ràtios, menys burocràcia i més educació, va ser un èxit de participació i, sobretot, va ser un èxit la manifestació del migdia.
Durant tot el dia de vaga, es van anar succeint diverses accions adreçades a fer visibles les reivindicacions. Van començar de bon matí amb una concentració i un tall de trànsit al pont de la Universitat de Lleida, després es fa fer un esmorzar popular i, per acabar, al migdia, hi va haver la manifestació a la qual van assistir més de 5.000 persones. La manifestació va sortir de la plaça de Ricard Viñes i acaba al davant de l’IEL.
Els docents i el personal educatiu demanen, en primer lloc, més recursos: el sistema educatiu català necessita més personal d’atenció educativa i vol un desplegament del Decret d’educació inclusiva amb recursos reals. En segon lloc, menys ràtios: els darrers anys han comportat una baixada de ràtios per la manca de natalitat en alguns grups, però altres grups estan desbordats i no es pot fer una atenció amb la qualitat que es mereix l’alumnat. I, finalment, menys burocràcia: la ingent feina burocràtica no permet que el personal educatiu pugui dedicar el temps que vol a les seves tasques pedagògiques.
La Mesa de Negociació amb el Departament d’Educació, tot i les nombroses reunions, està encallada i el departament continua enrocat en la seva postura de no voler revertir les retallades dutes a terme el 2010. Ja abans d’aquesta convocatòria de vaga el personal docent i l’educatiu, s’havia manifestat en diverses ocasions: el 15 de novembre del 2025, amb la massiva mobilització a Barcelona, i el 24 de gener passat amb una altra manifestació.
Després de l’èxit de la vaga el departament ha d’escoltar el personal docent i educatiu, desencallar les negociacions i acordar solucions favorables per a tota la comunitat educativa.
