Concentració sindical davant la COELL per demanar salaris justos

El 7 d’octubre, coincidint amb la commemoració de la Jornada Mundial pel Treball Digne, un centenar de delegades i delegats de CCOO de Lleida i la UGT es van concentrar a Lleida, al davant de la COELL, per demanar salaris justos.

Un cop acabada la concentració els responsables de la COELL van rebre la secretària general de CCOO i el secretari general de la UGT que van lliurar als representants patronals el manifest que els sindicats havien preparat per a aquest dia.

CCOO exigeix a les organitzacions empresarials responsabilitat, que no bloquegin els processos de diàleg social ni de negociació col·lectiva, i que entenguin que és urgent que es produeixin pujades salarials justes i suficients, ja que considera que és urgent que les conseqüències de la inflació siguin tingudes en compte en totes les negociacions, de manera que es distribueixin les càrregues i augmentin els salaris.

Per a CCOO, el món necessita un nou contracte social en què la justícia salarial ocupi un lloc central. Cal posar fi al dèficit mundial de 575 milions de llocs de treball, respectar els drets fonamentals dels treballadors i treballadores, resoldre per sempre la discriminació per motius de gènere, ampliar la protecció social a totes les persones i construir una economia mundial inclusiva.

Aquesta mobilització que es feia tot Catalunya i tot Espanya coincidia amb les que es van fer a tot el món per exigir mesures que redueixin la bretxa salarial davant la inflació galopant que està privant famílies i comunitats de qualsevol possibilitat de tenir una vida decent i un futur digne.

Img 20221007 Wa0015
Img 20221007 Wa0017