CCOO de Lleida participa activament en el naixement de Fòrum Secore

El divendres 14 d’octubre es va presentar al Rectorat de la UdL el Fòrum Secore que és un espai de cooperació i col·laboració entre els agents econòmics i socials de les terres de Lleida. A més el fòrum vol ser un referent per influir en la societat com a motor de millora, desenvolupament i progrés de Lleida, el Pirineu i l’Aran.

CCOO de Lleida és membre fundador del fòrum del qual formen part també: la Cambra de Comerç de Lleida, la Coell, la Fecom, Pimec, UGT de Lleida, Asaja, Asotrans Lleida, Femell, la Federació d’Hostaleria de Lleida, Foment del Treball, la Jarc i el Consell Social de la UdL. Cadascuna d’aquestes organitzacions posarà els seus recursos humans i tècnics i el seu saber per, de manera coordinada i consensuada, decidir què necessita el nostre territori i presentar les propostes a les administracions tant les locals com les comarcals, les provincials, les autonòmiques i les estatals.

El Fòrum Secore és un espai de reflexió i anàlisi per generar mesures i propostes específiques per al nostre territori que s’encaminin a la reactivació econòmica i l’equilibri territorial. Les terres de Lleida tenen un territori molt extens (40 % territori Catalunya) i poca població (5,7 % població de Catalunya) cosa que fa que tinguin unes problemàtiques diferents a la resta del país, i el Fòrum Secore vol estudiar-les i solucionar-les.

El debat del Fòrum Secore s’organitza en 5 eixos: la reactivació econòmica, la mobilitat i sostenibilitat, les polítiques socials, la millora de les infraestructures i la formació i ocupació. És un espai de què no forma part cap administració i en el qual es respectaran les diferents sensibilitats i ideologies del agents socials i econòmics que el conformen, que volen ser actius en les estratègies i en la presa de decisions que afecten el territori.

Img 20221014 Wa0005