Assolit un important acord a Avidel

Amb aquest acord, 250 persones de les subcontractes passen a plantilla directa de l’empresa principal

Des de CCOO d’Indústria valorem molt positivament el principi d’acord assolit el 26 d’octubre amb la direcció de l’escorxador Avidel, de Lleida, després de mesos d’intenses negociacions. Un acord que permetrà que unes 250 persones que actualment treballen per a les subcontractes d’Avidel passin a ser plantilla directa de l’empresa principal a partir de l’1 de gener del 2023. D’aquesta manera, s’aconsegueix millorar l’estabilitat en l’ocupació i reduir l’alt índex de subcontractació actual a l’escorxador, que passarà d’un 70 %  a un 40 %.

Amb aquest acord també s’han aconseguit unes condicions laborals per sobre de les que marca el conveni sectorial per al conjunt de persones que treballen a l’escorxador, tant per a la plantilla de l’empresa principal com per al personal de les contractes. Així mateix, es fa un reconeixement a la representació sindical i es crea un òrgan de coordinació dels diferents comitès i representació sindical, tant de l’empresa principal com de les seves contractes.

Es tracta d’un important acord que és resultat d’una llarga lluita al sector de les càrnies, encapçalada per CCOO, per posar fi a la precarietat i a les males praxis laborals i millorar les condicions de totes les persones que treballen al sector. Una lluita que ens ha portat a fer dues vagues a Avidel durant l’últim any perquè s’apliqués el conveni del sector a totes les persones que treballaven a l’escorxador i per demanar la seva incorporació a l’empresa principal.