8 de Març a CCOO de Lleida, commemoració reivindicativa

Una seixantena de dones i homes han commemorat el 8 de Març a CCOO de Lleida. El lema d’aquest 8 de Març és “La igualtat és un pla que funciona” que vol posar l’èmfasi en el treball fet amb els plans d’igualtat a les empreses, que està servint molts cops per esperonar les treballadores i treballadors a posar en marxa la representació sindical a l’empresa amb tots els avantatges que això suposa.

Per commemorar aquest dia, el sindicat ha organitzat un seguit d’accions que han començat amb una jornada d’acció sindical titulada: “La igualtat és un pla que funciona. Feminitzem el món laboral”, que ha consistit en una dinàmica de grup sobre la negociació col·lectiva i l’acció sindical amb perspectiva de gènere.

Un cop finalitzada la jornada, les delegades i delegats han anat fins a la plaça de Ricard Viñes on han cremat simbòlicament tot allò que fa que les dones no gaudeixin de la igualtat total: la bretxa salarial, la manca de corresponsabilitat, el llenguatge sexista, el terra enganxós, el treball a temps parcial, el sostre de vidre, la no conciliació… Per acabar, dos delegades han llegit el manifest que el sindicat ha preparat per a aquest dia.

A la tarda, delegades i delegats de CCOO de Lleida van participar en la manifestació que convoca el moviment feminista Marea Lila a Lleida.