Perfil

Qui és en Javier Pacheco?

Javier Pacheco Serradilla va néixer a Barcelona el 21 de novembre del 1970 i és fill d’emigrants extremenys dels anys seixanta. Va cursar estudis d’educació general bàsica i de grau mitjà de formació professional d’Automoció. Després de cinc anys treballant en petites empreses (des d’una ferralleria fins a un taller de carburadors, passant pel repartiment de propaganda i per una empresa de la construcció), el 1991 va entrar a formar part de la plantilla de Nissan, a la qual continua pertanyent.

Va ser en aquesta empresa on va entrar en contacte amb CCOO: es va afiliar al sindicat a mitjan anys noranta i va començar a formar-se com a sindicalista. El 1997 va ser escollit com a delegat sindical. El 1999 va esdevenir membre del comitè d’empresa i va ser responsable de CCOO a la fàbrica de la Zona Franca. El 2001 va ser escollit pels seus companys i companyes com a secretari general de la Secció Sindical Intercentres de Nissan, un càrrec que va renovar el 2005. Aquests mandats els va compaginar amb la presidència al Comitè d’Empresa Europeu de Nissan. El març del 2009 va ser elegit com a secretari general de la Federació Minerometal·lúrgica de CCOO de Catalunya, organització que en aquell congrés es va passar a denominar Federació d’Indústria. A finals del 2012 va ser reelegit com a secretari general i el març del 2014, quan es van fusionar les federacions d’Indústria i Fiteqa (Química, Tèxtil i Afins), va ser-ne escollit secretari general.

El mes de juny del 2016 la Federació Agroalimentària es va integrar a la d’Indústria i va tornar a ser escollit secretari general de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya, la qual aplega els principals sectors industrials del país. L’abril del 2017, a l’11è Congrés de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, va ser escollit secretari general i el 22 de maig del 2021 ha estat reelegit al capdavant de la Secretaria General al 12è Congrés del sindicat.