Javier Pacheco: “La classe treballadora necessita tenir un sostre i poder omplir la nevera”

El secretari general de CCOO de Catalunya ens parla dels resultats de les eleccions i de totes les necessitats que encara no estan cobertes

Fa poques hores que vam votar i s’han obtingut uns números difícils de gestionar. Amb aquest resultat no hi ha cap majoria absoluta per configurar un govern. Segons el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, s’espera que hi hagi un “govern progressista“, i que se superi “aquesta Espanya centralitzada”.

Un resultat que descriu com a positiu perquè “s’ha aturat un govern de la dreta radicalitzada“. Javier Pacheco recalca que després de tots els pactes que s’han donat en les municipals, el límit de dreta i ultradreta es troba molt difós, i que el fet verdaderament important i pel qual haurien de vetllar els partits polítics és per la democràcia.

Des d’un punt de vista més social, Pacheco anuncia que “s’ha de lluitar pel salari interprofessional, per les pensions, per millorar el sistema de protecció social o per garantir un habitatge“. Ell ho defineix com a “capitalisme social”. Un model econòmic i social que s’ha mostrat “reeixit en els darrers anys”.

Podeu escoltar l’entrevista íntegra a Javier Pacheco al programa “Avui, sol” al web de Ràdio 4 (26-07-2023)