Javier Pacheco: “A la patronal li cal el missatge de la mobilització”

Entrevista a Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, publicat a ‘Elmón.cat’

La crisi de preus provocada per l’impacte sobre el mercat energètic de la guerra a Ucraïna arriba aquesta tardor al seu primer punt àlgid. La segona pujada de tipus d’interès del Banc Central Europeu ha posat en alerta les institucions econòmiques, que avisen del precipici de la recessió amb efectes diversos sobre la població, i amb mesures divergents per a contenir-los.

En aquest sentit, els sindicats, a Catalunya i a l’Estat, han anunciat un calendari de mobilitzacions de cara al darrer trimestre del curs, amb les reclamacions retributives al centre. “O salaris o conflicte”, escridassava a la patronal el secretari general de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, Javier Pacheco, a l’acte de tancament del darrer Primer de Maig. Davant reclamacions de contraure salaris o abaixar impostos, el dirigent sindical avisa d’unes mobilitzacions, “tant sectorials com generals”, que troben la principal central de Catalunya en moment de lleugera reducció de l’afiliació.

Llegiu l’entrevista a Javier Pacheco publicada a “Elmon.cat” (28-09-2022)