Vaga dels treballadors i treballadores de CATSA (Aigües de Girona)

Des del Comitè Sindical de Cicle de l’Aigua del Ter S.A. (CATSA) hem convocat, com a primera acció de protesta, una manifestació davant l’ajuntament, demà dia 28 de juliol, a les 11 h.

A causa de la protesta l’empresa estarà en serveis mínims de 10.30 a 12.30 hores.

La vaga és la conseqüència de la inoperància de la direcció de l’edmpresa i del govern municipal, si bé és cert que passades les eleccions s’ha avançat en alguns temes i hi ha voluntat de solucionar les coses, encara ho considerem insuficient i hi ha molta feina a fer.

Actualment tota la plantilla està pendent de rebre conceptes econòmics del 2022 i el 2023, alguns d’ells ja vençuts i amb la promesa de liquidar-los sense que encara s’hagi fet realitat. En matèria de prevenció de riscos laborals, igualtat i altres temes de drets del personal tampoc es compleixen les normatives o lleis actuals. El personal de brigades està treballant sense un pla d’onada de calor actualitzat i a les oficines del carrer Ciutadans, tant el personal com els usuaris que van a fer gestions estan per sobre dels 30 graus pel mal funcionament de la climatització.

És per aquests motius que el personal, després de més de 10 mesos de consultes, propostes, precs i reclams, sense resposta ni resolució ha decidit començar a realitzar accions d’impacte més directe. Per això, en les properes accions el Servei Municipal estarà tal com marca la llei en serveis mínims.

Des del comitè d’empresa volem expressar la disconformitat en el tracte que reben els treballadors i treballadores de CATSA, entenent que un servei municipal ha d’estar al servei de totes les usuàries i usuaris del servei i també ser just amb el personal. Reiterem que el que es vol amb les accions que es duran a terme és el compliment que marca la llei com a mínim.