Vaga a l’empresa Llansà pel desbloqueig de les negociacions

Les treballadores i treballadors de Llansà faran vaga el dimecres 11 d’octubre per exigir a la direcció de l’empresa el desbloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu, després que la mediació celebrada divendres al Tribunal laboral de Catalunya finalitzés sense acord. La plantilla de Llansà es mobilitza davant la impossibilitat d’avançar en les negociacions del conveni, ja que la direcció insisteix en una proposta insuficient i que no respon a les necessitats laborals de les persones que treballen a l’empresa.

La proposta que fa l’empresa és d’una vigència de dos anys i situa uns increments salarials molt per sota de l’IPC, tant el d’aquest any com la previsió del que ve, amb una pujada d’un 0,5 % per al 2023 i un 0,5 % per al 2024, sense cap tipus de clàusula de revisió salarial que garanteixi d’alguna manera que les persones treballadores no perdin poder adquisitiu.

Tot això tenint en compte que l’empresa ha obtingut uns beneficis el 2022 d’un 5 % i que la previsió per a aquest any, malgrat la pujada dels preus de l’energia, és d’uns beneficis d’un 6 %. En aquest sentit, cal destacar la inversió que ha fet l’empresa aquest any en equips energètics (plaques fotovoltaiques) de més d’un milió d’euros.

Davant d’aquests resultats econòmics, que constaten que l’empresa obté beneficis any rere any així com la seva capacitat inversora, CCOO no pot acceptar la proposta salarial a la baixa que fa la direcció de Llansà. Per tant, li exigim que reconsideri la seva postura i la instem a reprendre les negociacions amb una proposta en línia amb els increments que marca l’AENC, que doni resposta a les necessitats reals de la seva plantilla.

Llansà és una empresa fundada l’any 1966, situada a Llançà, que es dedica a l’extracció de minerals (feldespat sòdic i quars) que fan servir les indústries que fabriquen vidre i ceràmica. L’empresa té una plantilla de 19 persones que treballen fonamentalment en l’extracció de roques, manipulació i tractament a la pedrera.